Thursday 26 February 2015

HIJRAH YANG SANGAT BERHIKMAH....SMK SUNGAI TAPANG, TERIMA KASIH...

1. Assalamualaikum... rupanya masih lagi ada blog ini... dah lama sy tak update... rasanya nk aktifkan kembali menceritakan segala pengalaman pahit manis ketika berada di bumi kenyalang ini.

2. Pertamanya, sy ingin memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana saya ditempatkan di sekolah baru, bos baru, suasana baru, gaya kerja baru dan sy amat bersyukur itu. terima kasih SMK Sg Tapang kerana sudi menerima saya dan memberikan layanan yang terbaik. saya amat gembira dan serokok bertugas di sekolah ini yang membolehkan saya memberikan fokus 100% terhadap peranan saya sebagai guru Bimbingan dan Kaunseling sepenuh masa. saya xdapat peluang ini ketika berada di sekolah lama. huhu... bukan sebab malas, tetapi mmg xde peluang. bakat saya seolah2 xboleh berkembang di sana. alhamdulillah di sini, saya boleh mengembangkan bakat saya.

3. Bersyukur juga kepada Allah atas rezeki yang dikurniakan. Alhamdulillah, isteri saya tercinta Nurul Idayu Sogi telahpun dapat tinggal sebumbung dengan saya bersama anak kesayangan kami Safiyya Nur Khadeeja di Sarawak ini. syukur ya Allah!! bertambah2 kebahagiaan antara kami bertiga.

4. terima kasih Bos saya, En Bekon Jenet kerana tidak memandang ke belakang dan tahu apa yang ada pada saya. TQ juga kepada ketua Unit B&K sy, Puan Law keran mempercayai kebolehan saya. terus terang sy cakap, SMK Sungai Tapang seolah2 menghidupkan kembali semangat saya sebagai seorang guru B&K.

5. sekian sahaja untuk kali ini. tidak sabar rasanya nk cerita pengalaman saya menjelajah bumi sarawak pada cuti perayaan tahun baru cina yang lalu.. sekian... salam sayang untuk anda semua.

No comments:

Post a Comment