Thursday 23 June 2011

PERJALANANKU...SARAWAK (Part:1)



Perjalanan saya ke srawak bermula pada pagi 23 Nov 2011, di KLIA dengan penerbangan MAS tepat jam 10.05 pagi... Itulah buat kali pertamanya aku terbang di udara dan merentasi Laut China Selatan yg terbentang luas kebiruan! Subhanallah, tidak pernah sebelum ini aku dapat melihat awan yang bergantungan, putih dan biru..aku rasa mcm nak keluarkan tangan dari tingkap flight dan ingin saje aku sentuh awan2 itu! Aku fikir, kalau aku tidak di postingkan ke srawak, xtau la bila aku akan merasa brada di udara..TQ kpd kerajaan MALAYSIA khususnya Kementerian Pelajaran Malaysia yang memberikan aku peluang untuk posting di bumi kenyalang dan mensponsor tiket MAS percuma...

Setelah melalui perjalanan selama 1 jam 45 minit dengan kelajuan penerbangan purata 800km/j dengan ketinggian 30 ribu kaki dari aras laut, akhirnya aku nampak juga daratan bumi kenyalang dari udara.. Subhanallah sekali lagi aku dapat melihat sebahagian permukaan bumi negeri sarawak dari udara! Masa tu, perasaan risau dan takut makin terasa melihatkan betapa banyak dan besarnya sungai-sungai sarawak..seperti yg kita sdia maklum, sungai sarawak ni cukup2 sinonim dengan BUAYA!..Itu la perkara yang paling aku takut..kalau diposting dikawasan yg kena melalui jalan sungai...adussss...mtk2 dijauhkan..bukan aku saje yg takut, aku percaya semua orang smenanjung xmau posting di pedalaman dan bersungai...hehe..

Tepat jam 11.50 pagi, 23 Nov 2011, pesawat selamat mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching..Syukur Alhamdulillah!! takut oo pertama kali naik kapal terbang..tp Alhamdulillah semuanya selamat n debaran dh makin kurang..cuma telinga aku jd mcm bengang je...huh, xsangka aku akhirnya dapat memijak tanah sarawak untuk pertama kalinya..sbelum ini, aku hanya angan2 je nk g sarawak..tp hari ini, dh jd kenyataan! Alhamdulillah..siapa sangka...rezeki Allah nk bg...

Huh setibanya di sini, perasaan makin bercampur baur..antara nerves dan suka...nerves sebab masing2 tidak tahu ke kawasan manakah akan di postingkang! macam2 andaian yg kami buat utk sedapkan hati masing2...erm...kemudian saya ke kaunter imegresen untuk pelepasa masuk ke srawak dan kemuian menuntut bagasi...selepas itu, setibanya aku di balai ketibaan, kami semua disambut oleh pegawai2 dari Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak...Semua perjalanan aku disini di sambut sehinggalah ke sekolah..Alhamdulillah semuanya dipermudahkan...

Ok la, cukuplah cerita aku utk kali ni..nak sambung buat kerja dulu....nnti aku nk cerita utk part 2 plak...salam...

No comments:

Post a Comment